Ασφάλεια και Εμπιστοσύνη


Στην Biklo, βάζουμε πάνω απ’ όλα την ασφάλεια και την εμπιστοσύνη των χρηστών μας. Είμαστε μια αξιόπιστη πλατφόρμα με μακρόχρονη παρουσία στην αγορά, όπου ελέγχουμε προσεκτικά τους αριθμούς τηλεφώνου και τις διευθύνσεις email όσων δημοσιεύουν αγγελίες. Επιπλέον, έχουμε υλοποιήσει ένα σύστημα αξιολόγησης πωλητών, επιτρέποντας στους αγοραστές να δίνουν σχόλια και έτσι να βοηθούν ολόκληρη την κοινότητα να πραγματοποιεί συναλλαγές με ασφάλεια.




Προστασία από Phishing και Απόπειρες Απάτης


Το phishing είναι μια μέθοδος εξαπάτησης, μέσω της οποίας οι απατεώνες προσπαθούν να σας πείσουν να κοινοποιήσετε ευαίσθητες προσωπικές ή οικονομικές πληροφορίες. Αυτές οι επιθέσεις, που περιλαμβάνουν τεχνικές anti-phishing και διάφορες μορφές απάτης, διεξάγονται συχνά μέσω μηνυμάτων σε WhatsApp, SMS ή email με συνδέσμους που οδηγούν σε ψεύτικους ιστότοπους. Εάν κάνετε κλικ σε αυτούς τους συνδέσμους και εισαγάγετε τα δεδομένα σας, μπορεί να χρησιμοποιηθούν για κλοπή χρημάτων.




Προειδοποιητικά Σημάδια Απάτης και Phishing


Δώστε προσοχή στα παρακάτω σημάδια, τα οποία μπορεί να υποδηλώνουν προσπάθεια απάτης ή phishing:



  • Ύποπτοι σύνδεσμοι πληρωμής: Εάν λάβετε συνδέσμους μέσω WhatsApp, SMS, Social Media ή email που σας ζητούν να εισαγάγετε τα στοιχεία της κάρτας σας.

  • Τυποποιημένα μηνύματα: Εάν το άτομο που δείχνει ενδιαφέρον για την αγγελία σας χρησιμοποιεί κείμενα-πρότυπα με σημαντικά ορθογραφικά λάθη ή ασυνήθιστες διατυπώσεις.

  • Ρητή απαίτηση τραπεζικών στοιχείων: Εάν σας ζητηθεί ο πλήρης αριθμός της κάρτας (αριθμός, ημερομηνία λήξης, CVV) για μεταφορά χρημάτων – αυτό αποτελεί 100% απόπειρα απάτης.

  • Κλήσεις από απόκρυψη ή ξένα νούμερα: Εάν λαμβάνετε κλήσεις με κρυφό αριθμό ή από άλλες χώρες.

  • Άρνηση προσωπικής συνάντησης: Ακόμα και αν βρίσκεστε στην ίδια πόλη, το άλλο μέρος αρνείται να συναντηθεί δια ζώσης.

  • Πληρωμές μέσω ανώνυμων υπηρεσιών: Εάν σας ζητηθεί πληρωμή μέσω Western Union ή MoneyGram.

  • Αποστολή προϊόντων πριν την πληρωμή: Εάν σας ζητηθεί να στείλετε τα αντικείμενα προτού λάβετε τα χρήματα ή εάν λάβετε ψεύτικες αποδείξεις πληρωμής.

  • Υπερβολικά καλές προσφορές: Εάν σας προσφέρουν κάτι εξαιρετικά δελεαστικό σε σημείο που μοιάζει μη ρεαλιστικό, πιθανότατα πρόκειται για απάτη.




Πώς Λειτουργεί μια Επίθεση Phishing


1. Αρχική Επαφή


Μέθοδος: Οι απατεώνες θα σας προσεγγίσουν μέσω μηνυμάτων εκτός της επίσημης πλατφόρμας (π.χ. WhatsApp ή SMS), χρησιμοποιώντας τον αριθμό τηλεφώνου που εμφανίζεται στην αγγελία σας.
Προειδοποιητικά Σημάδια: Τα μηνύματα μπορεί να περιέχουν ορθογραφικά λάθη, τυποποιημένες φράσεις ή να φαίνονται σαν αυτόματες μεταφράσεις. Συχνά επιμένουν σε μια συγκεκριμένη μέθοδο παράδοσης ή πληρωμής και προσπαθούν να φανούν αξιόπιστοι στέλνοντας εικόνες ή ψεύτικες πληροφορίες.
Σύσταση: Παραμείνετε επιφυλακτικοί και συμβουλευτείτε την ενότητα βοήθειας σε περίπτωση αμφιβολιών.


2. Σύνδεσμος Πληρωμής


Μέθοδος: Θα λάβετε ένα σύνδεσμο που σας ανακατευθύνει σε έναν ιστότοπο που μοιάζει με κάποια έγκυρη πλατφόρμα. Εκεί θα σας ζητήσουν τραπεζικά στοιχεία.
Προειδοποιητικά Σημάδια: Μην παρέχετε ποτέ τον αριθμό της κάρτας, την ημερομηνία λήξης ή τον κωδικό CVV. Για να λάβετε χρήματα, χρησιμοποιήστε μόνο το IBAN σας.
Σύσταση: Μην εισαγάγετε προσωπικά δεδομένα σε άγνωστους ή ύποπτους ιστότοπους.


3. Πίεση για Εισαγωγή Στοιχείων


Μέθοδος: Οι απατεώνες θα σας πιέσουν να εισαγάγετε γρήγορα τα προσωπικά και τραπεζικά σας δεδομένα, με στόχο να ολοκληρώσουν τη συναλλαγή χωρίς καθυστερήσεις.
Προειδοποιητικά Σημάδια: Η υπερβολική πίεση και η βιασύνη στη συζήτηση αποτελούν σαφείς ενδείξεις ενδεχόμενης απάτης.
Σύσταση: Διακόψτε αμέσως την επικοινωνία και αναφέρετε το περιστατικό, κρατώντας αποδεικτικά στοιχεία (στιγμιότυπα οθόνης, στοιχεία επικοινωνίας, ύποπτους συνδέσμους).




Συμβουλές Anti-Phishing και Μέτρα Προστασίας



  • Αποφύγετε ύποπτους συνδέσμους: Μην κάνετε κλικ σε συνδέσμους που λαμβάνετε εκτός της επίσημης πλατφόρμας.

  • Ελέγχετε την προέλευση των μηνυμάτων: Προσέξτε ορθογραφικά λάθη, τυποποιημένες φράσεις και απρόσωπη γλώσσα.

  • Προστατεύστε τα προσωπικά σας δεδομένα: Μην κοινοποιείτε ποτέ ευαίσθητες πληροφορίες, όπως στοιχεία κάρτας ή κωδικούς επιβεβαίωσης. Η κάρτα σας είναι μόνο για πληρωμές· για να λαμβάνετε χρήματα, χρησιμοποιήστε IBAN.

  • Διατηρήστε την επικοινωνία στην πλατφόρμα: Αποφύγετε τη μεταφορά της συζήτησης σε άλλα κανάλια, όπου ο κίνδυνος απάτης είναι μεγαλύτερος.

  • Κρατήστε αποδεικτικά στοιχεία: Αποθηκεύστε όλα τα μηνύματα και τα στοιχεία των ύποπτων επαφών, ώστε να μπορέσετε να αναφέρετε οποιαδήποτε δόλια δραστηριότητα.




Τι να Κάνετε σε Περίπτωση Απάτης



  1. Επικοινωνήστε με την τράπεζα σας: Ζητήστε άμεσα να δεσμευτεί η κάρτα που ενδέχεται να έχει διαρρεύσει.

  2. Αποκλείστε τον αριθμό του δράστη: Διακόψτε κάθε πιθανή επαφή μαζί του.

  3. Αλλάξτε κωδικούς πρόσβασης: Ανανεώστε τους κωδικούς σας, εάν έχετε εισαγάγει δεδομένα σε ύποπτους ιστότοπους.

  4. Ενημερώστε την Αστυνομία: Κάντε καταγγελία και στείλτε αποδεικτικά στοιχεία (στιγμιότυπα οθόνης, μηνύματα) στην ομάδα μας στο [email protected].




Προστασία Ευάλωτων Ομάδων


Τα παιδιά και οι ηλικιωμένοι είναι ιδιαίτερα ευάλωτοι σε επιθέσεις phishing και ψηφιακές απάτες. Είναι σημαντικό οι γονείς, οι κηδεμόνες και οι συγγενείς να είναι ενημερωμένοι και να προσφέρουν τη βοήθειά τους, ώστε να αποφευχθούν οι παγίδες των απατεώνων. Η συνεχής εκπαίδευση σε θέματα κυβερνοασφάλειας και η συστηματική εφαρμογή anti-phishing μέτρων μπορεί να κάνει τη διαφορά στην προστασία αυτών των ομάδων.


Στην Biklo, δεσμευόμαστε να παρέχουμε ένα ασφαλές περιβάλλον για όλους τους χρήστες. Ακολουθώντας τις παραπάνω συμβουλές και μέτρα προστασίας, μπορείτε να μειώσετε σημαντικά τον κίνδυνο να πέσετε θύμα απάτης ή phishing. Εάν συναντήσετε οποιαδήποτε ύποπτη κατάσταση, επικοινωνήστε αμέσως μαζί μας στο [email protected] για υποστήριξη και συμβάλετε στη διατήρηση μιας ασφαλούς κοινότητας.


Προστατευτείτε, να είστε σε εγρήγορση και παραμείνετε ασφαλείς στο διαδίκτυο!